Proiect de lecţie – Educatie civică, clasa a IV a, prof. Ioan Ciurciun, partea a II a

5.

Dirijarea

invăţării

O1

O6

O1

O2

O6

O1

O2

O3

O7

15 min. Voi organiza împărţirea clasei pe grupe de lucru, pornind de la o conversaţie pregătitoare.De ce credeţi că nu mergea bursucul la şcoală?

Voi nota răspunsurile pe tablă, numerotându-le, voi oferi elevilor bilete pe care sunt cifrele 1,2,3,4, pentru a extrage o variantă şi astfel se vor grupa:

1-      Solidaritate

2-      Generozitate

3-      Maturitate

4-      Comunitate

Voi spune care sunt sarcinile de lucru pentru membrii echipelor:

–          Scrisoare pentru bursuc/ Un prieten

–          Afiş pentru atenţionarea comunităţii/Jurnalistul

–          3 soluţii pentru rezolvarea cazului/ Directorul şcolii

–          Sprijin pentru bursuc/ Primarul localităţii

explicaţia

conversaţia1.era bolnav, avea un handicap

2. era sărac, nu avea cu ce să se îmbrace

3. nu dorea să înveţe, îi plăcea mai mult să se joace

4. locuia foarte departe de şcoală şi nu avea cu ce să ajungă la timp.

observarea

conversaţia

Bileţele cu cifre, denumirile echipelor pe cartoane colorate

Foi albe pentru scrisoare, desen, etc., carioca.

 

individual frontal

pe grupe

frontal

capacitatea de a analiza situaţii concrete din societate

Capacitatea de a găsi soluţii potrivite pentru cerinţele date.

Fiecare echipă va prezenta lucrările în faţa clasei. Acestea vor fi afişate pe panouri pentru a putea fi observate de toţi elevii.Voi stabili echipa câştigătoare. Aceasta va primi un dar de prietenie din partea bursucului – o fotografie cu bursuci la scoala

 

exerciţiul conversaţia explicaţia

conversaţia

  frontal

pe grupe

frontal

capacitatea de a-şi susţine punctele de vedere şi propriile păreri

 

6. Fixarea

cunoştinţelor

O4

O1

5 min Voi organiza CIORCHINELE, cu tema ŞCOALA. Elevii vor completa cu cuvinte care arată ce ne învaţă şcoala: informaţii, citit, scris, comportare, adaptare, etc. conversaţia

Ciorchinele

  frontal capacitatea de a opera cu cunoştinţele nou dobândite
7. Obţinereaperformanţei O5

O7

5 min. Voi oferi elevilor un chestionar în care să îşi spună părerea sincer.La ora următoare de civică vor primi rezltatele chestionarului. conversaţia chestionare individual capacitatea detransfer a

informaţiilor

9. Încheierea

activităţii

1 min Vor asculta o poezie despre şcoală, recitată de un coleg.Se apreciază modul în care s-a desfăşurat activitatea şi felul în care au participat elevii la lecţie.

Tema pentru acasă – Compunere ,,Şcoala din vis”

explicaţia

conversaţia

frontal aprecieri verbale

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s